11 Nisan 2008 Cuma

Uzumlu, Damla Cikolatali Muffin

Bu muffin tarifi de benim favorimdir. Hic bir zaman beni yaniltmadi, pamuk gibi, yumusacik. Pofuduk pofuduk bisey. Ne kadar sivi yag kullanmaya dikkat etsem de bazi tariflerde margarin veya tereyagindan vazgecemiyorum.

Tarifin orjinali Dr. Oetkere ait.

* 175 gr margarin ( oda sicakliginda )
* 200 gr seker
* 2 pk vanilya (ben 1 pk kullaniyorum)
* 2 pk dr. oetker portakal ozu ( turkceye ceviremedim, herhalde boyledir. olmasada olur yani)
* 1/2 cay kasigi tuz
* 3 yumurta
* 350 gr un
* 1 + 1/2 pk. kabartma tozu
* 150 ml sut
* 100 gr damla cikolata
* benim ilavem 1 su bardagi kuru uzum

* Bu olculerde 24 adet muffininiz oluyor...

Margarini mikserin orta hiziyla iyice cirttim. Seker, vanilya sekeri, portakal ozu, tuzu ilave ettim ve yumurtalari ekledim. Malzemeler birbiri ile karistiktan sonra un ve kabartma tozunu ilave ettim, spatula ile karistirdim. Sonea hamuru 2 ye boldum. Bir kismina cikolata diger kisminada uzum ilave ettim. 200 derece de 25 dk. pisirdim.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

teşekkürler süper tarif